Egészséges cukor


1. Zsírossá teszi a szerveket

Sokféle cukor létezik. Van sima fehér nádcukor, nyers cukor, barna cukor, kókuszcukor, répacukor, agave szirup, eritrit, nyírfacukor, méz stb. Úgy tűnik, mintha minden hónapban valami új, állítólag egészséges édesítőszer kerülne piacra.

vércukormérő tesztcsík one touch

De valóban jobbak ezek a cukorhelyettesítők? Teljes értékű gyümölcsök vs.

  • De melyiket mire és hogyan használhatjuk?
  • Cukorbetegség diéta gyógynövény terápia
  • Es típus
  • Mit használj fehér cukor helyett? | Fittdiéta
  • Diabetes ratgeber net
  • Maximum ennyi cukrot ehetnénk naponta - EgészségKalauz
  • Diabetes 1 type kezelés folk gyógyszerek

Ugyanis mikor gyümölcsöt eszünk, akkor abban találhatóak még rostok, vitaminok és rengeteg víz. Emiatt a gyümölcsöt sokkal tovább tart megemészteni és a benne található cukor nem fogja sokként érni a szervezetet.

diabétesz kezelésében bazsarózsa

Amikor viszont olyan cukor készítményekről beszélünk mint a nádcukor, kókuszcukor vagy nyírfacukor, akkor tudjuk, hogy a rostokat feldolgozásakor eltávolították. A nádcukor például cukornádból készül, az eljárás folyamán kipréselik a növény levét és addig forralják, amíg kristályokká nem alakul. A barna cukor esetében benne hagyják a melaszt, ettől lesz a cukor színe barnás. A többi cukor előállításának módszerei nem térnek el nagymértékben ettől a modelltől.

Az édes íz

Egészséges cukor, mint a nádcukornál, a kókuszcukrot és a nyírfacukrot is úgy készítik el, hogy leveszik a növény levét, majd addig forralják, amíg a víz el nem párolog. A juharszirupot és az agávé nektárt ugyanúgy készítik, de a forrási folyamatot leállítják, ha elérte a kívánt állagot. Még a méz is átmegy egy sor műveleten, hogy a növényi nektárból ragadós édesség legyen, bár ezt inkább a méhek teszik, és nem az emberek.

A egészséges cukor összegyűjtik a kevésbé koncentrált folyékony nektárt, elszállítják a kaptárba, feldolgozzák, és végül méz lesz belőle. Mi gépeket használunk, ők a szájukat és gyomrukat, de a folyamat nem sokban különbözik. Tudj meg többet a kókuszolaj hatásáról a Kókuszolaj és zöld tea, a két nagy egészségtitok című ingyenes e-könyvünkből. Kattints a linkre és töltsd le!

Ha ezt előbb tudom, nem idegeskedtem volna annyit: Ettől nem opálosodnak a poharaim

A cukor fajtái A cukor néhány fajtája megtalálható mindenben, a gyümölcsöktől kezdve, a tejtermékekben, a zöldségekben, a gabonákban és a kedvenc süteményünkben található feldolgozott cukorig. Alapvetően két kategóriába sorolhatjuk a cukrokat: vannak a monoszacharidok egy molekulás cukroka glükóz, a fruktóz és a galaktóz, és vannak diszacharidok két molekulás cukrok is, amelyeket laktóznak, szacharóznak és maltóznak neveznek. Azokra a cukrokra fogunk összpontosítani, amelyeket "hozzáadott cukrokként" használunk, egészséges cukor nem olyan dolgokra, mint a laktóz, amely természetesen a tejtermékekben van, de nem igazán adják hozzá egészséges cukor kereskedelmi termékhez, a csecsemőtápszert kivételével.

Emiatt a laktóz nem jelent komoly aggodalmat a hozzáadott cukor kérdésben.

cukorbetegség gyógyszeres csehország

Glükóz A glükóz a sejtjeink tápláléka. Ezt mérjük, amikor egy élelmiszer glikémiás indexéről beszélünk, amely azt mutatja, hogy az élelmiszernek a fogyasztástól számított két órán belül milyen hatást gyakorol a vércukorszintre. A glükóz tartalmú élelmiszerek közé tartoznak egészséges cukor szárított és friss gyümölcsök, valamint a gabonák, babok, diófélék és zöldségek, például az édes paprika. Fruktóz A fruktóz a természetes cukrok legédesebbike, csak a máj tudja lebontani, és nagy része zsírrá alakul.

Mivel a májba, nem pedig egyenesen a véráramba megy, hosszabb időbe telik az emberi szervezet számára a fruktóz feldolgozása, és nem okoz hirtelen emelkedést a vércukorszintben, amit a cukor egyéb formái kiválthatnak.

A cukor fajtái

Emiatt a gyümölcscukorral rendelkező édesítőszereket gyakran "egészségesnek" nevezik. Robert Lustig, a Kaliforniai Egészséges cukor gyermekgyógyászatának professzora azonban figyelmeztet arra, hogy a túl sok fruktóz elárasztja a májat, ami zsíros májbetegséget, elhízást és cukorbetegséget okozhat. Szacharóz A szacharóz egy molekula glükózból és egy molekula fruktózból áll, így mindkettő tulajdonságai megvannak benne, és hatással van a vérre és a májra is.

Szacharóz van sok gyümölcsben, zöldségben és természetes édesítőszerekben is. A szacharóz glükóz része gyorsan megüti a vért, és a megemeli a vércukorszintet, míg a fruktóz a májon keresztül halad, ami hosszú távú problémákat okoz, amelyekre Dr.

Lustig figyelmeztet.

Tehát jobbak a cukor helyettesítők? Becca Rosencline, egy hivatásos holisztikus egészségügyi tanácsadó, az alternatív édesítőszerek - mint például az agávé, a méz és a juharszirup - forgalomba hozatalát a hibrid járművek forgalomba hozatalához hasonlítja.

citrom fokhagyma cukorbetegeknek

Arról, hogy az olyan cukorhelyettesítő, mint a nyírfacukor vagy kókuszcukor egészséges-e, azt mondja, hogy olyan mintha azt mondanánk, hogy egy hibrid autó állítólag jó a környezet számára. Valójában nem pozitívan járul hozzá, csak kevésbé negatívan befolyásolja a környezetet. Justine Horne PhD, dietetikus, egyetért azzal, hogy nem szabad egyik reklámozott édesítőszert sem fogyasztani.

innovatív technológiák a cukorbetegségben

Kutatások következetesen kimutatták, hogy az összes hozzáadott cukor alapvetően ugyanolyan hatást gyakorol az általános egészségi állapotunkra: a juharszirup és egészséges cukor méz nem egészséges alternatívája a finomított fehér vagy barna cukornak.

A fehér cukornád alternatívájaként értékesített cukorhelyettesítőket gyakran táplálékban egészséges cukor élelmiszerként értékesítik, de nem tartalmaznak elég vitamint, rostot és ásványi anyagot, ezért a szervezetbe érve pontosan úgy egészséges cukor, mint a hagyományos kristálycukor.

A kókuszcukorban található szacharóznak a fele glükóz, ami miatt a kókuszcukornak viszonylag alacsony a glikémiás indexe GI: Ez azonban megtévesztő. Mert a glikémiás index azt a rövidtávú hatást méri, amelyet a cukor egy személy vércukrára gyakorol, de nem mutatja a fruktóz hosszútávú egészségre gyakorolt hatását a májon.

2. Cukorbetegség

Kezelése hányás cukorbetegség kókuszvirág cukor GI pontszáma alacsonyabb, mint a kristálycukoré, de ez nem feltétlenül jelenti, hogy a kókuszcukor kiérdemelte az egészséges jelzőt. Csak annyit jelent, hogy valamivel jobb alternatíva, mint a kristálycukor. A szűretlen és nem pasztőrözött nyers mézfogyasztás is elterjedt az egészséges életmódot követők között.

Kimutatták, hogy a méz antimikrobiális és gyulladáscsökkentő hatású. Szóval a mézfogyasztást is csak mértékkel tegyük.